Известие

Collapse
No announcement yet.

Инсталиране на DRL модул на 156

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
    Не ти трябва модул бе колега.
    Оставяш си колата на габарити и толкова, диодите са ти вързани към габаритите, тъй че просто ги оставяй пуснати, тъй или иначе като извадиш ключа изгасят, нямат голям ток тъй че не те бърка да палиш докато работят.
    По-скоро доколкото разбирам искаш като включиш фарове, да изгасят дневните светлини, за целта сложи едно норм затворено реленце вътре във фара, което бубинката му се вързва към маса и къси светлини, а с нормално затворения контакт ще прекъсваш захранването (+) на светодиодите.
    Супер елементарно е, не го направих навремето защото просто не заслепяват и реално е все тая дали ще светят вечер или не.

    пс реленцата ги има по всички автоаксесоари, всичко на всичко максимум за 10лв работа и малко нерви докато ги вържеш
    +1

    Подкрепям мнението. Закъснено палене на дневни светлини има смисъл, ако се ползва най-вече ксенон. С LED крушки това е излишно.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • Когато включиш на контакт диодите светват, когато тръгнеш да палиш те не изгасват в този момент, а продължават да светят. От там идва и проблема. За момент пада изключително много напрежението, в следващия момент има пик и резсисторите заминават, от къде почват да мигат един по един или направо гаснат.
      А ти сам знаеш, mirchozo, така си ги направил, че за да ги подменя трябва да сваля и разглобя целия фар, после отново да го сглобя и е баси галимацията.
      С този модул, който е нищо повече от реле за време се избягва този момент!
      Това ми е целта.
      Иначе не искам да светят с ксенона, чисто визоално не ми харесва.
      Mercedes S320 W220
      Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 mJTD 16v 140cv+++

      Comment


      • Тогава вържи едно (две ако е само с по вдна контакна група) нормално затворено реленце към стартера, докато върти да ги изгася, на същия принцип като това което писах по-горе.
        Реленцата можеш да ги сложиш и вътре, като манипулираш сигнала след бушончетата, също може и направо да извадиш бушончетата и посредством букса за бушонче с капаче да ги изведеш, същата работа но малко по-лесно за изпълнение.

        Според мен проблема е друг, по-скоро в боклуците които се продават по магазините. Няма кой знае какви пикове които може да се получат при палене, да не казвам никакви, защото няма кое да ги предизвика. Просто са калпави диодите, направени са да издържат на 12 волта и когато динамото работи и си държи между 13,8-14,2 волта нещата вече стоят друго яче.
        Другия варинт е да се сложи едно съпротивление последователно, малко ще им намали силата ама ще им удължи живота доста.
        Last edited by mirchozo; d.m.y г., 00:31.
        Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
        Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
        Горе главата, нищо че е празна...

        Comment


        • Ако вече го имаш модула, ОК свързвай го. Иначе по-добрите (според мен) модули са не тези, които палят с времезакъснение след задействането на стартера а тези, които следят напрежението и когато то надвиши 13,2 волта, палят дневните.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • Този го взех за 9 лв, защото ми трябваше да е супер прост.
            Утре ще си поиграя и ще пиша.
            Замислям се, дали да не им бодна по едно съпротивление.
            Mercedes S320 W220
            Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 mJTD 16v 140cv+++

            Comment


            • ---
              Last edited by vgp_sas; d.m.y г., 19:36.
              Mercedes S320 W220
              Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 mJTD 16v 140cv+++

              Comment


              • Значи, успях да направя това, което искам!
                1. Прекарах от купето до двата фара кабел за диодните светлини, защото не искам да светят тези отзад, когато модула работа. Не виждам смисъл през деня да работят задните светлини, а и на колите с фабричен ДРЛ е така.
                2. Взех постоянен плюс с бушон и маса от един от куплонгите на бушоните, за + и маса на модула.
                3. Плюс на контакт взех от лостчето на фаровете!
                4. Плюс от стартера получих от клемореда на контактния ключ. Кабела е сиво-зелен - извод "50" на комутатора на контактния ключ.
                5. Тъй като исках, когато пусна фаровете, модула да изключва дневните LED светлини си купих още едно авто реле. Вързах го на нормално затворената верига. Като на краче 85 забучих маса, на краче 86 плюса от модула.
                  За краче 87а, ми трябваше плюс, който се появява при включени фарове. Него го взех отново от лостчето за светлините.
                Когато запаля, LED светлините се палят след 3 секунди. Отзад нищо не свети.
                Когато пусна късите, LED светлините гаснат.

                П.П.: Само още един въпрос. Тъй като прекъснах кабела за габаритите при фаровете, за да не свети ламбата за изгоряла крушка, трябва да бодна на кабела по едно съпротивление, нали ? (1кило Ом достатъчен ли е ? )
                Mercedes S320 W220
                Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 mJTD 16v 140cv+++

                Comment


                • 1К може и да се окаже недостатъчно. Обикновено се слага 100 Ома/2 вата.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • звуча като спамер, ама тоз дрл модул е супер безсмислен според мен.

                    1. идеята на дневните светлини е да свети возилото само от пред. при 156 не се получава с него.
                    2. За къв чеп ви е да се палят автоматично като си го имате това и без дрл модул. когато ключа е в положение стартер фаровете гаснат и като запали колата светват.
                    3. 30 лв са един комплект крушки пфилипс найт бреийкър и са много добри и ще изгорят след 30 000 км. ако го смчтаме на половина от часовете им живот.
                    4. това ми звучи като да дам на някой на светофара да ми измие предното стъкло за 1 лв като мога да го направя безплатно с чистачките си

                    предложение
                    - окабеляване (до двата фара вързани последователно)
                    - реле (от някоя морга )
                    - 6 диода (10А)
                    - плюс (на контакт)
                    Last edited by rijko; d.m.y г., 01:51.
                    Опел Кадет GSI
                    166 2,4 JTD
                    ако мислиш че е здрава дай та тествам

                    Comment


                    • Ако беше се зачел, а не да философстваш, щеше да видиш, че съм го направил да свети само отпред!!!
                      И за какво ми са Найтбрейкъри и тем подобни глупости като съм с лупи и ксенон ?
                      Mercedes S320 W220
                      Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 mJTD 16v 140cv+++

                      Comment


                      • Инсталиране на DRL модул

                        Quote "звуча като спамер, ама тоз дрл модул е супер безсмислен според мен.

                        1. идеята на дневните светлини е да свети возилото само от пред. при 156 не се получава с него.
                        2. За къв чеп ви е да се палят автоматично като си го имате това и без дрл модул. когато ключа е в положение стартер фаровете гаснат и като запали колата светват.
                        3. 30 лв са един комплект крушки пфилипс найт бреийкър и са много добри и ще изгорят след 30 000 км. ако го смчтаме на половина от часовете им живот.
                        4. това ми звучи като да дам на някой на светофара да ми измие предното стъкло за 1 лв като мога да го направя безплатно с чистачките си

                        предложение
                        - окабеляване (до двата фара вързани последователно)
                        - реле (от някоя морга )
                        - 6 диода (10А)
                        - плюс (на контакт"

                        --------------------------------------------------

                        По т.1 - Напротив, ако започнеш да четеш отначало темата, ще ти стане ясно как това се случва при 156.

                        По т.2. - Ще намериш разумно обяснение пак в темата. Общо взето файда бол, ако ти се занимава разбира се.

                        По т.3 - Ще си посменяш бая "Найтбрейкъри" дори по посочената от теб измервателна единица за живота им в "км.", отделно другите недостатъци описани в темата.

                        По т.4 - Сравнението не идва съвсем подходящо с оглед на горните 3 точки.




                        Поздрави
                        Alfa 156 2,4 JTD '99

                        Comment


                        • Тъй като повечето прикачени файлове ги няма, някой може ли да добави схемата на свързването на модула и допълнителното реле?
                          Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
                          Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
                          Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

                          Comment


                          • Щом колата ти е произведена през 2002, допълнително реле и преправяне на инсталацията не ти трябва. Свързвай си модула, според схемата, която го съпътства.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • В началото на 2002 е и е от старите 156-ци, без фейслифт. предполагам, че и инсталацията си е на старата и ще трябва реле.
                              Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
                              Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
                              Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

                              Comment


                              • Според E-learn, до 03. 2002 ра e онази простотия заради която трябва допълнително реле. Така че, ако знаеш месеца на производство....


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X